Zeby uniknąć spojlerów i przeładowania strony ruchomymi obrazkami, pozwoliłem sobie wydzielić kila(naście) animowanych gifów przedstawiających zróżnicowaną faunę “Rain World” do oddzielnej notki.
- Jaszczurki
Jeśli autorom się nie odwidzi – pierwsze napotkane w grze stworzenia. Kolor fluorescencyjnego łba określa charakterystyki jaszczurki, co wpływa na jej zachowanie. Niebieskie potrafią się wspinać, białe stapiać z otoczeniem, a różowe jeszcze co innego, ale nie pamiętam co. Żywią się nietoperzami i kotoślimakami, ale walczą też między sobą.
- Ośmiornica
“Wbrew obiegowej opinii, ośmiornica żywi się wyłącznie owocami morza… choć gdyby mogła, jadłaby dżem” – no więc nie ta. Agresywne bydlę, któremu na widok ślimakota wyciągają się macki. Jeśli jednak przyjrzeć się uważnie, widać że twórcy dali temu stworzeniu oddzielne macki do poruszania, a oddzielną do żerowania.
- Kłapacze
Jak na nie patrzę, to wręcz słyszę ich klekot. Wyglądają jak coś ze złego snu, dalecy krewni Scrabów z “Abe’s Oddysee” i Skeksisów z “Mrocznego Kryształu”. Może też powinny nazywać się jakoś na “s”? KŁAP!
- Jeleń
Olbrzymi i, co ważne, nieagresywny stwór na długich nogach, kroczący majestatycznie jak Duch Lasu z “Mononoke Hime” (i to poroże!). Dalekie skojarzenia ze Striderami z “Half-Life” są też uzasadnione, bo ich poruszanie było równie organicznie. Zobaczcie więcej tutaj.
- Lewiatan
Wielkie bydlę z metalową (?) paszczą, wynurzające się z głębin, by uzupełnić rybną dietę świeżutkim kotoślimakiem. Na zwolnionymi gifie widać mariaż organicznego cielska z mechanicznymi (?) szczękami, które zachowują się podobnie jak u rekina chochlika (wolę angielską nazwę “goblin shark”), stworzenia rodem z koszmarów.
- Sęp
Kolejne mechaniczno-organiczne stworzenie, tym razem dla odmiany latające. Wygląda jak napędzane parą, ale ma też łapsko-skrzydła, którymi przytrzymuje się platform i innych elemntów nośnych. Żywi się ślimakotami, ale nie pogardzi też jaszczurką.