Konferencji poświęconych wyłącznie tematyce gier komputerowych nie ma w Polsce za dużo – tym bardziej warto więc wesprzeć inicjatywę Koła Naukowego Badaczy Gier z Uniwersytetu Łódzkiego, organizującego konferencję młodych naukowców „Kultura gier komputerowych”.
Planowany termin to 18-19 maja. W komitecie organizacyjnym – m. in. znany czytelnikom Jawnych Snów dr Paweł Grabarczyk oraz twórcy Grakademii, o której już wielokrotnie pisaliśmy. Zgłoszenia przyjmowane są jeszcze przez miesiąc, do 21 kwietnia, jest więc sporo czasu, żeby coś wymyślić. Organizatorzy przedstawiają konferencję następująco:
Zapraszamy młodych kulturoznawców, medioznawców, dziennikarzy, etnologów, filologów, filozofów, historyków, psychologów, socjologów (doktorów, doktorantów oraz studentów) do wzięcia udziału w międzynarodowej interdyscyplinarnej konferencji organizowanej przez Koło Naukowe Badaczy Gier Uniwersytetu Łódzkiego. Celem konferencji jest rozwój badań nad grami komputerowymi w perspektywie interdyscyplinarnej.
Proponowane tematy do dyskusji:
• status badań nad grami komputerowymi
• czy gry są sztuką?
• relacje gier wobec innych mediów
• czy gry opowiadają historie?
• historia gier komputerowych
• gracz w kontekście społecznym
• znaczenie krytyki i publicystyki growej
• transkulturowość gier (tłumaczenie i lokalizacja)
• edukacyjne zastosowanie gier
Więcej informacji – na stronie internetowej konferencji.
Co napisawszy, kłaniam się Szanownym Czytelnikom i idę pomyśleć nad propozycją referatu.
Zanim siądziesz do referatu, może wspomnij o innej imprezie, która odbędzie się za niecały miesiąc, a na której będziesz prowadził panel z Adrianem Chmielarzem. Nie mówiąc o tym, że będzie tam można spotkać np. samego Ragnara Tornquista :)
http://digitaldragons.pl/pl/europejski-festiwal-gier-digital-dragons/efg-2013/program
@DrJudym – Oj, jasne, że wspomnę, ale w swoim czasie :).
Rozmowa Pawła Schreibera z Adrianem Chmielarzem – „Storytelling – Opowiadać historię poprzez cutscenki czy może poprzez rozgrywkę?”
Słuchałbym. Szkoda, że Kraków, ale może… Chociaż prędzej ta Łódź.
Mam nadzieję, że będzie gdzieś zapis video, albo chociaż transkrypcja tej rozmowy.
Ciekawią mnie zresztą wszystkie inne pozycje z rubryczki „gamedesign”, zwłaszcza ta od Portnowa – uwielbiam Extra Credits.
(…) „twórcy Grakademii”, o matulu, jak to poważnie brzmi :)
@Marcin – no, jak się stworzyło, to trzeba ponosić konsekwencje :)